İran’ın Hürmüz Boğazı’ndaki geçişleri düzenlemek amacıyla kurduğu Fars Körfezi Su Yolu İdaresi (PGSA), sosyal medya hesabından boğazdan geçen gemilere ilişkin güncel verileri paylaştı. Açıklamaya göre, nisan ayından bu yana İran ile doğrudan bağlantısı bulunmayan 300’den fazla gemi Hürmüz Boğazı’ndan geçiş için izin başvurusunda bulundu. Başvuru yapan gemilerin büyük bölümünün petrol tankerlerinden oluştuğu bildirildi.
Paylaşılan verilere göre izin başvurusunda bulunan gemilerin yüzde 42’sini petrol tankerleri oluştururken, yüzde 27’si kuru yük gemisi, yüzde 11’i konteyner gemisi, yüzde 8’i LNG taşıyıcısı, yüzde 6’sı kargo gemisi ve yüzde 4’ü hizmet gemisi olarak kaydedildi. Verilere göre başvuru yapan gemilerin yüzde 77’si Basra Körfezi’nden çıkış yapmak, yüzde 23’ü ise bölgeye giriş yapmak üzere izin talebinde bulundu.
İran Devrim Muhafızları Ordusu Deniz Kuvvetleri tarafından yapılan açıklamada ise son 24 saatte 24 geminin Hürmüz Boğazı’ndan donanma koordinasyonu ve güvenliği altında geçtiği belirtildi. Açıklamada, “Hürmüz Boğazı’nın kontrolü güçlü bir şekilde yürütülecek ve kötü niyetli yabancı güçlerin Fars Körfezi’nde ve Hürmüz Boğazı’nda yeri olmayacaktır” ifadelerine yer verildi.

GENEL
14 Haziran 2026GENEL
14 Haziran 2026GENEL
14 Haziran 2026EKONOMİ
14 Haziran 2026GÜNDEM
14 Haziran 2026GENEL
14 Haziran 2026GENEL
14 Haziran 2026
1
CHP Genel Başkanı Özel: “Gündemimiz kentsel dönüşüm ve emekli maaşları”
10066 kez okundu
2
Çocuklar Yaz Tatilini Nasıl Değerlendirmeli ?
8109 kez okundu
3
Hulusi Akar, CHP’li vekilin ‘Mavi Vatan’ ifadesine sert sözler
7576 kez okundu
4
MSB duyurdu! 12 terörist etkisiz hale getirildi
6289 kez okundu
5
MSB: “Yeri ve zamanı gelince gereken yapılır”
5282 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.