
Bursa İl Sağlık Müdürü Dr. Fevzi Yavuzyılmaz, her yıl mart ayında aşırı tuz tüketimine dikkat çekmek amacıyla kutlanan Dünya Tuza Dikkat Haftası kapsamında açıklamalarda bulundu. Tuzun vücutta birçok önemli görevi olduğunu ifade eden Dr. Yavuzyılmaz, “Tuz, sıvı dengesinin ve dolayısıyla kan basıncının düzenlenmesinde, asit–baz dengesinin sağlanmasında ve sinir–kas sisteminde uyarıların iletilmesinde önemli rol oynar. Buna rağmen aşırı miktarda tüketildiğinde insan sağlığını olumsuz etkileyen bir halk sağlığı problemine dönüşebilmektedir” diye konuştu.Günlük tüketilmesi gereken tuz miktarının 5 gramı aşmaması gerektiğinin altını çizen Dr. Yavuzyılmaz, “Dünya Sağlık Örgütü, günlük kişi başı tuz tüketimini 5 gramın altında önermektedir ve bu miktar bir tatlı kaşığı veya tepeleme bir çay kaşığına denk gelmektedir. Tuz kullanımı bu miktarın üzerine çıkacak şekilde kullanıldığında kan basıncını arttırarak hipertansiyon, inme ve kalp hastalığı risklerini yükseltmektedir. Sofralarda kullandığımız tuzun yanında ayrıca restoranlar, kafeler ve süpermarketlerden alınan gıdalarda da gizli tuz bulunmaktadır. Aşırı tuz tüketiminin önüne geçebilmek için hep birlikte hareket etmeliyiz” ifadelerini kullandı.GazeteAbc

GENEL
11 Haziran 2026GENEL
11 Haziran 2026GENEL
11 Haziran 2026EKONOMİ
11 Haziran 2026GÜNDEM
11 Haziran 2026GENEL
11 Haziran 2026GENEL
11 Haziran 2026
1
CHP Genel Başkanı Özel: “Gündemimiz kentsel dönüşüm ve emekli maaşları”
10021 kez okundu
2
Çocuklar Yaz Tatilini Nasıl Değerlendirmeli ?
8071 kez okundu
3
Hulusi Akar, CHP’li vekilin ‘Mavi Vatan’ ifadesine sert sözler
7538 kez okundu
4
MSB duyurdu! 12 terörist etkisiz hale getirildi
6251 kez okundu
5
MSB: “Yeri ve zamanı gelince gereken yapılır”
5244 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.